Grupa krwi, a charakter

Krew tej grupy prawdopodobnie płynęła w żyłach człowieka pierwotnego, zwanego przez naukowców myśliwym, żyjącego w na terenach dzisiejszej Azji w czasach 40.000 do 20.000 lat przed Chrystusem. Człowiek ten odżywiał się głównie upolowanym mięsem i – jak twierdzą naukowcy – do dzisiaj ludzie z grupą krwi 0 przyswajają mięso najlepiej. Okazało się, że ludzie z grupą krwi 0 posiadają silną wolę i dużo energii, łatwość nawiązywania kontaktów i nieprawdopodobną siłę przebicia. Mają zatem wszelkie predyspozycje do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Ludzie Ci, w typie myśliwych, są zdrowi zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Co im zagraża? Ze względu na cechy charakteru są bardziej narażeni na wrzody żołądka i jelit. Jednak człowiek z grupą krwi 0 ma największe szansę na dożycie sędziwego wieku, powyżej 75 lat. Myśliwi uchodzą za wysportowanych, konsekwentnie dążących do celu, odważnych, ale także autorytatywnych, pewnych siebie, czasem wręcz bezwzględnych i przyzwyczajonych do podejmowania nagłych decyzji. Grupa 0 to dobra krew dla bankiera. Zgodnie z teorią typologii krwi, osoby mające grupę krwi 0 są chodzącymi komputerami, potrafiącymi wręcz przewidywać przyszłość z dostatecznie dużym wyprzedzeniem, co umożliwia im podejmowanie właściwych decyzji w sprawach finansowych.

Styl życia, a grupa krwi

Typ aktywny. Jako przedstawiciel najstarszej grupy krwi masz zakodowany w genach odpowiedni styl życia. Zachowanie dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego (a także szybkie schudnięcie), mogą zapewnić Ci forsowne ćwiczenia fizyczne, np. na siłowni, również bieganie i porządne treningi aerobiku. Intensywny sport dla ludzi z Twoją grupą krwi jest najskuteczniejszym sposobem na rozładowanie stresu. Warto, aby osoby te zajęły się grą w tenisa, zaczęli chodzić na aerobik, nauczyli się jeździć na nartach i spróbowali gry w squasha.

Dieta dla ludzi z grupą krwi 0

Jeśli Twoją grupą krwi jest 0, to znaczy, że masz zakodowaną w genach zdolność do efektywnego wykorzystania białka zwierzęcego z pożywienia. Twój układ pokarmowy produkuje dużo kwasów żołądkowych, a organizm nastawiony jest na szybką przemianę materii. Dietetycy coraz częściej zalecają ograniczenie spożywania mięsa ze względu na to, że zawiera ono szkodliwe dla naczyń krwionośnych nasycone kwasy tłuszczowe. Twój organizm jednak nie może się obyć bez białka zwierzęcego. Chude mięso, drób i ryba zagwarantują Ci zdrowie. W przeciwieństwie do ludzi z innymi grupami krwi, źle trawisz produkty zbożowe, a szczególnie pszenicę i kukurydzę. Poza tym wielokrotnie się zdarza, że samo wyeliminowanie z diety chleba pszenicznego i płatków kukurydzianych gwarantuje osobom z grupą krwi 0 znaczną i trwałą utratę wagi, poprawę krzepliwości krwi, a czasem także wyjście z depresji. Masz skłonność do niedoczynności tarczycy, dlatego Twoja dieta powinna być bogata w jod. Wprowadź do jadłospisu owoce morza.

Mięso: Idealna jest dla ciebie wołowina, cielęcina, baranina i dziczyzna. Możesz też jeść drób, natomiast wieprzowina nie pasuje do twojego jadłospisu. Pamiętaj, że dzienna racja mięsa nie może przekraczać 120 g. Aby zapobiec podrażnieniu śluzówki żołądka zbyt dużą ilością białka zwierzęcego, jedz też dużo warzyw.

Ryby i owoce morza: Najlepszy jest szczupak, śledź, dorsz, halibut, jesiotr, łosoś, makrela, sieja, sardynki, okoń, pstrąg i sola. W jadłospisie mogą się znaleźć: flądra, węgorz, karp, a także kraby, krewetki, małże, ostrygi i ślimaki. Unikaj kawioru, wędzonego łososia i śledzia marynowanego.

Warzywa i owoce: Najlepsze są zielone warzywa liściaste oraz cebula, czerwona papryka, kalarepa, brokuły i karczochy. Ogranicz spożywanie bakłażanów, kapusty, kukurydzy, ziemniaków, soczewicy i brukselki. Dobre dla ciebie owoce najłatwiej będzie Ci rozróżnić po kolorach. Jedz wszystko, co czerwone, niebieskie i fioletowe, np. śliwki, figi, winogrona, czereśnie, daktyle, jabłka, maliny, porzeczki, rodzynki, wiśnie i żurawina. Unikaj mandarynek, orzechów kokosowych, pomarańczy, truskawek i rabarbaru.

Jaja i nabiał: Powinny stanowić niewielką część jadłospisu. Możesz sięgnąć po trochę koziego sera, masła, mozzarelli, także sera i mleka sojowego. Pozostałe produkty nabiałowe działają na twoją niekorzyść.

Ziarno, pestki, orzechy: Pestki dyni i orzechy włoskie na stałe umieszczone w diecie poprawią Twój stan zdrowia. Wskazane są również migdały, pestki słonecznika, gryka, jęczmień, ryż i żyto. Twój system odpornościowy będzie zwalczał mak, orzechy brazylijskie, orzeszki nerkowca, orzeszki ziemne, pszenicę, owies i kukurydzę.

Przyprawy: W twoim zestawie z przyprawami powinny znaleźć się: curry i pietruszka, anyżek, bazylia, miód, musztarda, papryka, chrzan, cukier, cząber, czosnek, estragon, goździki, kminek, liść laurowy, koper, majeranek i majonez. Nie korzystaj natomiast z: wanilii, gałki muszkatołowej, octu winnego i cynamonu.

Herbatki ziołowe: Doceń napary z lipy, mięty pieprzowej, imbiru, chmielu i owocu dzikiej róży, które regenerują Twoje tkanki. Możesz pić napary z głogu, waleriany, żeń-szenia, tymianku, szałwi oraz rumianku i bzu. Pozostałe zioła zostaw rodzinie – nie będą dla Ciebie dobre.