Grupa krwi, a charakter

Około 15 tys. lat temu pojawiła się grupa krwi B. Ludy wyparte z gorącej sawanny Afryki w zimne i nieurodzajne obszary Himalajów stworzyły kulturę zależną od udomowionych, połączonych w stada zwierząt. Znalazło to odzwierciedlenie w sposobie odżywiania opartego nie tylko na mięsie, ale również na produktach mlecznych. Doszło do kolejnej mutacji krwi. Osoby, w żyłach których płynie krew grupy B, to typowi nadwrażliwcy i czuli kochankowie. Najczęściej są to ludzie bardzo spokojni, jednak ich uczucia mogą także eksplodować (zazdrość). Kobiety posiadające tę grupę krwi są nad wyraz impulsywne. Pod względem zdrowotnym posiadacze krwi grupy B znajdują się między grupami krwi 0 i A. Zrównoważone i czujne osoby z grupą krwi B mają bardzo silny, odporny na infekcje układ odpornościowy. Także ryzyko, że zapadną na raka, chorobę serca czy cukrzycę jest u nich bardzo niewielkie.

Styl życia, a grupa krwi

Ludzie z tą grupą krwi należą do niezwykle wytrzymałych. Mają silny system odpornościowy. Jeśli chodzi o jedzenie, to mogą spożywać w nieograniczonych ilościach mięso, warzywa oraz owoce. Najlepszym odpoczynkiem dla osób z grupą krwi B będzie uprawianie siatkówki, jazdy konnej lub innego sportu wymagającego dużego wysiłku fizycznego. Najlepiej też odprężą Cię dwie godziny z pędzlem w ręku, muzykowanie albo nawet robótki ręczne. Nie unikaj jednak sportu. Najlepszy będzie dla ciebie jogging, jazda na rowerze, górskie wspinaczki, tenis, a także joga.

Dieta dla ludzi z grupą krwi B

Jeśli należysz do tej grupy, twój układ pokarmowy doskonale trawi mleko, rozmaite sery, kefir czy jogurt. Osobom z grupą krwi B, jako jedynym, zaleca się zrównoważoną i bardzo urozmaiconą dietę, w której oprócz nabiału powinno się znaleźć wszystko, czyli zarówno mięso, ryby, jak i ziarna i warzywa. Należysz do grupy osób, skutecznie obniżających poziom stresu poprzez działalność twórczą.

Mięso: Twój organizm potrzebuje niewielkich ilości mięsa. Raz w tygodniu zdecyduj się na baraninę lub dziczyznę. Mniej zdrowe, ale nieszkodliwe będą dla Ciebie: wołowina, cielęcina oraz indyk. Twój układ trawienny nie przetworzy białka z kurczaka i wieprzowiny.

Ryby i owoce morza: Jesteś wprost jak stworzona do jedzenia ryb. Może to być szczupak, dorsz, halibut, jesiotr, łosoś, makrela, morszczuk, pstrąg, sola czy flądra. Nie zaszkodzi Ci potrawa z karpia, siei, tuńczyka i wielu innych. Unikaj natomiast węgorzy i okoni. Szkodliwe dla Ciebie białka zawierają wszystkie skorupiaki.

Jaja i nabiał: Jesteś przedstawicielką niewielkiej grupy osób, dla których pokarmy nabiałowe są dobroczynnym lekarstwem. Stan zdrowia poprawi Ci chude mleko, jogurt, kefir, blaty ser, ser owczy, mozzarella i mleko owcze. Twój organizm bez kłopotów strawi też jajka, masło, mleko sojowe i krowie, ser sojowy i żółte sery.

Warzywa i owoce: Jedz małe porcje warzyw i owoców kilka razy w ciągu dnia – ten sposób odżywiania będzie miał dobroczynny wpływ na Twoją przemiany materii. Ze względu na dużą zawartość potrzebnego Ci magnezu wybieraj zielone warzywa liściaste, np. sałatę. Równie dobre będą: marchew, brokuły, brukselka, buraki, kalafiory i papryka. Wyleczyć Cię mogą też ananas, banany, jeżyny, śliwki i winogrona. Przytyć możesz za to od kukurydzy, oliwek, dyni i od orzechów kokosowych.

Ziarna, pestki, orzechy: Pszenica, kasza jęczmienna i gryczana, kukurydza, pestki dyni i słonecznika, siemię sezamu i chleb żytni spowalniają twoją przemianę materii. Nieszkodliwe są natomiast: ryż, płatki owsiane i kasza jaglana. Bez przykrych konsekwencji dla zdrowia możesz dodawać do potraw orzechy włoskie, brazylijskie i migdały.

Przyprawy: Lista przypraw, które dodane do jedzenia poprawią Ci zdrowie, nie jest długa – curry, imbir, pietruszka, dżem, majonez i musztarda muszą Ci wystarczyć. Anyżek, bazylia, cukier, cząber, czosnek, estragon, gałka muszkatołowa, goździki, kminek, koper, liść laurowy, majeranek, miód, ocet, oregano, rozmaryn, sos sojowy i sól, ani Ci nie zaszkodzą, ani nie pomogą. Unikaj natomiast białego pieprzu i ketchupu, które mogą obciążyć twój system trawienny.

Herbatki ziołowe: Energii życiowej doda Ci napar z imbiru, lukrecji, liści malin, mięty pieprzowej, szałwi i żeń-szenia. Tymczasem herbatki z chmielu, dziewanny, lipy i tasznika pospolitego nie poprawią Twojego stanu zdrowia.